Voor de eerste keer een loodgieter bellen

Het is niet vreemd voor een huiseigenaar om zich een beetje overweldigd te voelen als zij voor het eerst een loodgieter moeten bellen. Immers hebben de meeste mensen weinig tot geen verstand van de zaken waarbij de loodgieter hen van dienst kan zijn. Dit is dan ook precies de reden waarom zij de hulp van een loodgieter nodig hebben en hierdoor weten mensen vaak niet wat zij moeten zeggen tijdens het telefoongesprek. Hoe leg je namelijk een probleem uit wat je zelf niet goed begrijpt? Je hoeft je echter geen zorgen te maken om een loodgietersbedrijf op te bellen. Zeker na het lezen van dit artikel, waarin loodgieter Schiedam precies beschrijft wat je kunt verwachten, is dit nergens voor nodig.

Wat je zelf kunt doen voordat je belt

Er zijn een aantal dingen die je zelf kunt doen voordat je een loodgieter belt die het gesprek makkelijker maken voor beide partijen. Als je bijvoorbeeld belt voor een noodgeval kan je het beste van tevoren alvast zoveel mogelijk informatie opschrijven. Denk hierbij aan informatie als modelnummers van apparaten waarmee je problemen hebt en eventuele symptomen van het probleem waarvoor je belt. Deze informatie zorgt ervoor dat de loodgieter een beter idee krijgt wat hem of haar te wachten staat en wat er meegenomen moet worden om het probleem op te lossen. Als je een loodgieter nodig hebt voor iets waarbij geen haast geboden is, zoals de aanschaf van een nieuwe cv ketel, dan is het een goed idee om zelf van tevoren alvast wat onderzoek te verrichten op het internet. Door enige basiskennis van een onderwerp op te doen zal het gesprek met de loodgieter soepeler verlopen en kan er beter advies aan je gegeven worden.

Dingen die een loodgieter zou moeten doen

Je hebt natuurlijk zelf geen controle over wat een loodgieter doet wanneer hij of zij met jou aan de lijn hangt. Toch kan je wel enige verwachtingen hebben van wat een loodgieter zou moeten doen. Als het loodgietersbedrijf niet aan deze verwachtingen voldoet dan is dit bedrijf misschien niet de juiste keuze om mee in zee te gaan. Zo moet een loodgieter bijvoorbeeld altijd alle opties die je hebt vertellen en aangeven waarom er voor een bepaalde optie gekozen zou moeten worden. De loodgieter moet ook duidelijke taal gebruiken en vakjargon vermijden. Verder moet hij of zij je niet onder druk zetten om zo snel mogelijk te beslissen. Het is immers heel normaal dat een beslissing over een woning eerst met een partner of familielid overlegd moet worden. Als laatste mag je verwachten van een loodgieter dat deze duidelijk is over de prijzen die berekend gaan worden. Waarschijnlijk kan er over de telefoon nog geen definitieve prijs gegeven worden, maar er kan wel een duidelijk uurtarief worden doorgegeven en of er voorrijkosten worden berekend om het probleem bij je thuis te komen bekijken.